Czy ośmiolatkowie mogą zostać audytorami przestrzeni publicznej?

Mieszkańcy, Uczniowie i nauczyciele
Warsztaty
Oczywiście, są świetnymi obserwatorami i potrafią dostrzec takie zjawiska, które umykają nieraz dorosłym. Oglądają miasto z innej wysokości i w innym tempie, potrafią pochylić się nad wieloma detalami.

W tym chodniku są dziury, jest popękany. Kółeczko mojej hulajnogi zawsze w nie wpada. – opowiadał Mateusz, uczeń pewnej warszawskiej szkoły podstawowej.
Ocenę jakości zieleni, komunikacji, infrastruktury pieszej, miejsc rekreacji i wypoczynku przeprowadzili uczestnicy projektu CoMobility wokół swoich szkół. To, co zaobserwowali przenosili później na profesjonalne makiety prezentujące szkołę i jej najbliższe otoczenie w skali 1:250.
To było dla nich bardzo atrakcyjne zajęcie i bardzo angażujące. Wszyscy chcieli budować, lepić lub rysować to, co zaobserwowali w terenie. To nie tylko dobra zabawa, ale także świetna lekcja myślenia przestrzennego – opowiada Magda z Fundacji „Na miejscu”.
Makiety będą towarzyszyły uczniom przez cały okres trwania projektu, bo pozwalają nanosić najważniejsze obserwacje, ale także pomysły na zmiany.

Sprawdź, jak możesz się zaangażować i współpracować z zespołem CoMobility
Dołącz